andelsbolig

Vedligeholdelsesplan til bestyrelsen i andelsboligforeningen

Som bestyrelsesmedlem i en andelsboligforening har du og de øvrige medlemmer ansvaret for, at der bliver udarbejdet de dokumenter, som skal bruges til renovering og vedligehold af jeres ejendom. Når det kommer til at gennemgå ejendommen og lave en statusrapport på dens tilstand, skal I bruge en vedligeholdelsesplan til andelsboligforening.

Hvad kan I bruge en vedligeholdelsesplan til?

En vedligeholdelsesplan til andelsboligforeninger gennemgår tilstanden på boligerne i foreningen. Det er en samlet rapport, som nøje afdække alle elementer og dele, som bygningen består af. Det gælder alt lige fra tilstand på tagrender over elinstallationer til kælder og facader. Det er både indre og ydre dele, som rapporten kan give en aktuel vurdering på.

Det har stor betydning, at I som bestyrelse bestiller en vedligeholdelsesplan til andelsboligforeningen. Den giver jer et aktuelt og realistisk overblik over ejendommens tilstand. I rapporten får I vurderinger af alle elementer. I kan bruge rapporten til at lægge plan for vedligeholdsopgaver og renoveringsbehov. Rapporten bliver jeres vigtigste redskab, når I skal planlægge opgaver i prioriteret rækkefølge i forhold til nødvendighed for renovering.

Hvor kan man bestille en vedligeholdelsesplan til andelsboligforeninger?

Når I vil skabe de bedste muligheder for at vedligeholde bygningerne i foreningen, skal I samarbejde med et professionelt firma, som specialiserer sig i at udarbejde en vedligeholdelsesplan til andelsboligforeninger.

Det er vigtigt, at I vælger en erfaren byggerådgivervirksomhed til opgaven. Her kan I være sikre på at få den mest dybdegående rapport, som I skal bruge til at lægge budget omkring påkrævede vedligeholdelsesopgaver.

Hos virksomheden vil der være forskellige specialister, som tilsammen skaber det høje, professionelle niveau og ekspertise. Virksomheden vil blandt andet bestå af bygningskonstruktører, ingeniører, bygnings- og energirådgivere samt arkitekter. Den brede og nuancerede faggruppe er med til at give jer den bedste plan for vedligehold.

I kan bestille virksomheden på nettet, hvor I som bestyrelse kan danne jer et indtryk af opgaver og service.

Når I vælger en professionel og erfaren byggerådgivervirksomhed til at udarbejde en vedligeholdelsesplan til andelsboligforeningen, vil der tages udgangspunkt I jeres ønsker og jeres unikke ejendom.

Den samlede pris vil derfor også afhænge af jeres ejendom i forhold til størrelse samt antal opgange.

Hvordan bruger I planen i bestyrelsen?

En vedligeholdelsesplan til andelsboligforeninger har særlig stor betydning. Modsat en ejerforening påhviler det jer som andelsboligforening at stå for det udvendige vedligehold. Derfor er det vigtigt, at I skaber de bedste betingelser for at renovere og vedligeholde bygningerne bedst muligt.

Når I har modtaget den endelige plan, kan I med fordel tage udgangspunkt i årsbudgettet i planen. Dette giver jer et kvalificeret skøn i forhold til, hvilke opgaver I som bestyrelse skal reagere på indenfor en 10års periode eller en 15års periode.

Den store fordel ved at samarbejdet med en erfaren byggerådgivervirksomhed er, at I får en kvalificeret og professionel analyse af, hvilke opgaver I skal prioritere. Dermed skal I ikke selv stå for prioriteringsarbejdet.

Den professionelle byggerådgivervirksomhed kan også være jer behjælpelig med at planlægge opgaver og give jer råd og vejledning til at bruge vedligeholdelsesplanen aktivt.

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk